Christian Strippel

Research Assistant

Christian Strippel is a research associate in the "Digital Citizenship“ research group at the Weizenbaum Institute for the Networked Society and the Institute for Journalism and Communication Studies at Freie Universität Berlin. His doctoral project is dedicated to the convergent use of television and the Internet. His research interests include: digital communication, media use, public theory, and sociology of science.

Contact

Email

christian.strippel[at]fu-berlin.de

Organisation
Freie Universität Berlin (FU)
Publications

Selection

Strippel, C., & Emmer, M. (i.E.). Stichproben für Telefonbefragungen in Deutschland: Ein Werkstattbericht. In J. Jünger, U. Gochermann, C. Peter, & M. Bachl (Hrsg.), Grenzen, Probleme und Lösungen bei der Stichprobenziehung. Herbert von Halem. Preprint unter: https://osf.io/preprints/socarxiv/5j974/

Strippel, C. (2021). Forschungsinfrastrukturen für die Kommunikations- und Medienforschung im deutschsprachigen Raum: Initiativen, Bedarfe und Perspektiven. Medien & Kommunikationswissenschaft, 69(1), 136–157. https://doi.org/10.5771/1615-634X-2021-1-136

Strippel, C. (2021). Strukturwandel der Öffentlichkeit aus der Perspektive einer Theorie der Spätmoderne. In M. Eisenegger, M. Prinzing, P. Ettinger, & R. Blum (Hrsg.), Digitaler Strukturwandel der Öffentlichkeit: Historische Verortung, Modelle und Konsequenzen (S. 205–229). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32133-8_13

Paasch-Colberg, S., Strippel, C., Trebbe, J., & Emmer, M. (2021). From Insult to Hate Speech: Mapping Offensive Language in German User Comments on Immigration. Media and Communication, 9(1), 171–180. https://doi.org/10.17645/mac.v9i1.3399

Strippel, C., & Paasch-Colberg, S. (2020). Diskursarchitekturen deutscher Nachrichtenseiten. In V. Gehrau, A. Waldherr, & A. Scholl (Hrsg.), Integration durch Kommunikation: Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft 2019 (S. 153–165). DGPuK. https://doi.org/10.21241/ssoar.68129 

Paasch-Colberg, S., Strippel, C., Laugwitz, L., Emmer, M., & Trebbe, J. (2020). Moderationsfaktoren: Ein Ansatz zur Analyse von Selektionsentscheidungen im Community Management. In V. Gehrau, A. Waldherr, & A. Scholl (Hrsg.), Integration durch Kommunikation: Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft 2019 (S. 109–119). DGPuK. https://doi.org/10.21241/ssoar.67858 

Schaetz, N., Leißner, L., Porten-Cheé, P., Emmer, M., & Strippel, C. (2020). Politische Partizipation in Deutschland 2019 (Weizenbaum Report, 1). Weizenbaum Institute for the Networked Society. https://doi.org/10.34669/wi.wr/1 

Strippel, C. (2020). Log file analysis as a method for automated measurement of Internet usage. In C. Peter, T. K. Naab, & R. Kühne (Hrsg.), Measuring Media Use and Exposure: Recent Developments and Challenges (S. 318–351). Herbert von Halem.

Strippel, C., Bock, A., Katzenbach, C., Mahrt, M., Merten, L., Nuernbergk, C., Pentzold, C., Puschmann, C., & Waldherr, A. (2018). Die Zukunft der Kommunikationswissenschaft ist schon da, sie ist nur ungleich verteilt. Eine Kollektivreplik auf Beiträge im „Forum“ (Publizistik, Heft 3 und 4, 2016). Publizistik, 63(1), 11–27. https://doi.org/10.1007/s11616-017-0398-5 

Strippel, C. (2017). Praktiken der Second-Screen-Nutzung. Konzeptioneller Rahmen für die Analyse der Parallelnutzung von zwei Bildschirmen. In U. Göttlich, L. Heinz, & M. R. Herbers (Hrsg.), Ko-Orientierung in der Medienrezeption. Praktiken der Second-Screen-Nutzung (S. 107–136). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14929-1_7 

Emmer, M., & Strippel, C. (Hrsg.) (2015). Kommunikationspolitik für die digitale Gesellschaft. Digital Communication Research. https://doi.org/10.17174/dcr.v1.0

Emmer, M., & Strippel, C. (2015). Stichprobenziehung für Online-Inhaltsanalysen: Suchmaschinen und Filter-Bubbles. In A. Maireder, J. Ausserhofer, C. Schumann, & M. Taddicken (Hrsg.), Digitale Methoden in der Kommunikationswissenschaft (S. 275–300). Digital Communication Research. https://doi.org/10.17174/dcr.v2.12 

Strippel, C., Emmer, M. (2015). Proxy-Logfile-Analyse: Möglichkeiten und Grenzen der automatisierten Messung individueller Online-Nutzung. In O. Hahn, R. Hohlfeld, & T. Knieper (Hrsg.), Digitale Öffentlichkeit(en) (S. 85–103). UVK.

Domahidi, E., & Strippel, C. (2014). Internationalisierung und Journalisierung der deutschen Kommunikationswissenschaft? Eine Analyse der Artikel und Zitationen aus 50 Jahren Publizistik und Medien & Kommunikationswissenschaft. Studies in Communication and Media, 4(1), 64–100. https://doi.org/10.5771/2192-4007-2014-1-64 

 

Full Publication List

Back to Overview